طب ایرانی اسلامی

زندگی سالم بدون دارو

طب ایرانی اسلامی

زندگی سالم بدون دارو


هوالشافی

ابراهیم قربانی

دارای مدرک معادل دکتری طب سنتی
عضو موسسه احیای حجامت ایران
دارای مدرک از دکتر روازاده
دارای مجوز بادکش حجامت فصد زالو از دانشگاه علوم پزشکی تهران
دارای مدرک طبی سنتی و داروخانه جهاد دانشگاهی،
مدرک امداد و نجات هلال احمر
مدرک بین المللی مدیریت تولید دارو،
مدرک بین المللی ماساژ درمانی
مدرک پرورش زالو
و....

درمان بیماریها جسمی (از جمله سیاتیک .دیسک. ارتروز .بیماریهای زنان .چربی .قند .برخی بیماریهای چشمی.کم خونی .واریکوسل شقاق و... )
بیماریهای روحی (ازجمله اسکیزوفرنی .مانی و......)

http://homian.ir/طبیبان-فهرست-اسامی-پزشکان-سنتی-براساس/
اسامی قم



لینک بارداری در ایتا
http://eitaa.com/bardare12


لینک اینستاگرام

https://instagram.com/dr.ghorbani8518

لینک بارداری در تلگرام

https://t.me/joinchat/AAAAAEPBwjRvjQ-vGbP-dQ
آیدی تلگرام
drghorbani12@
شماره وات ساپ
09333994480
در شهر قم و اصفهان مشاوره میدم وبیمار میبینم

  • ۰
  • ۰

تدابیر فصل بهار

 آغاز فصل بهار از دیدگاه علم نجوم و ستاره‌شناسی از آغاز برج حمل تا اول سرطان است. اما از دیدگاه حکما و طبیبان نوعی طبقه‌بندی دیگروجود داشته که براساس آن آغاز فصل بهار از زمانی است که هوا نه آنچنان سرد باشد که نیاز به لباس گرم و آتش باشد و نه آن‌چنان گرم که وسایل سرمایشی نیاز باشد. این زمان تقریباً حدود ۵۰ روز (کمتر از دو ماه) بوده و گاهی تطابق دقیقی با شروع فصل بهار از دیدگاه منجمان ندارد.

● مزاج و طبیعت فصل بهار

در این فصل فاصله خورشید از زمین در حد اعتدال است و هوا به‌تدریج گرم شده و سرما و تری زمستان به آهستگی تحلیل می‌رود. بهار معتدل‌ترین فصل از لحاظ سردی، گرمی، تری و خشکی است و این تعادل هوا برای افراد دارای مزاج معتدل بسیار سودمند است اما برای کسانی که مزاجی خارج از حد اعتدال دارند، هوائی با مزاج مخالف برای آنان مانند داروست.هریک از فصول سال طبیعت و مزاج خاصی دارند. برای آن‌که کل سال دراعتدال باشد باید همه فصول از نظر سردی، گرمی، تری و خشکی مزاج خود باشند زیرا اگر مزاج فصول مختلف شبیه هم شود، آب و هوا به‌طورکلی از اعتدال خارج شده و زمینه‌ساز شیوع بیماری‌های مختلف می‌گردد.فصل بهار طبیعتی مانند خلط دم دارد و مزاج این فصل بیشتر موافق مزاج کودکان است. گرما و حرارت در این فصل در حد اعتدال بوده و موجب تحلیل بدن نمی‌شود( برخلاف گرما و حرارت در تابستان) و موجب حرکت خون به سطح بدن در حد اعتدال شده و سبب سرخی رنگ چهره و پوست افرادمی‌گردد.

بقیه مطلب را در ادامه بخوانید...

بیماری‌ها در بهار

گاهی در اثر افراط در خوردن و آشامیدن در فصل زمستان، اخلاط اضافی تجمع کرده و در اصطلاح در بدن فشرده می‌شوند. گرمای بهار موجب متخلخل شدن و روان گردیدن این اخلاط شده و همه رگ‌ها و اندام‌ها از آن خلط پرشده و بیماری‌های مربوط به فزونی این خلط بروز می‌نماید. در این فصل بیماری‌هائی مانند آماس‌ها و التهاب‌ها (التهاب حلق و گلو و بیماری‌های دستگاه تنفسی) دمل‌ها و جوش‌ها و درد مفاصل بیشتر دیده می‌شودبنابراین بهتر آن است که قبل از آن‌که این اخلاط فشرده با گرما و حرارت تابستان گداخته و منبسط شوند، با تدابیر صحیح و به‌جا در فصل بهار ازآنها کاسته شود.

تدابیر در بهار

هم‌چنان که طبع هر فصلی از فصل‌های سال با طبع فصل دیگر تفاوت دارد،لازم است جهت حفظ سلامتی در هر فصلی از تدابیر مناسب آن استفاده شوداول آن‌که بهتر است در این فصل غذاهای لطیف‌تر و سبک‌تر مصرف کرده و در خوردن، حد اعتدال نگه داشته شود. از خوردن غذاهای گرم و تر  مانندگوشت بسیار و خوراکی‌های تلخ و شور پرهیز کنند. مصرف شربتهای خنک مانند شربت انار و سکنجبین و سبزی‌های معطر مانند ریحان و گل سرخ ومورد سودمند است. ورزش در حد اعتدال توصیه می‌شود.

 در مواردی ممکن است به علت غلبه اخلاط ناصالح، فرد دچار بیماری شده ویا قوه مدبره ضعیف شده و تدابیر ذکر شده مؤثر نباشد؛ باید با نظر طبیب ازتدابیر دیگری مانند ”استفراغ خون“  از راه فصد و حجامت برای کاهش اخلاط استفاده کرد.

  • ۹۸/۰۱/۲۱
  • ابراهیم قربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی